dilluns, 10 de novembre del 2014

Jordània, tancant el cercle. (1a part)

Barcelona-Frankfurt-Amman (7 d'octubre de 2014)

A diferència de viatges anteriors en que la composició de la fila d'embarcament m'indicava molt bé on pretenia anar, aquest cop l'escala a Frankfurt esguerra una mica aquesta primera impressió. Per primer cop arribo a l'aeroport i enllesteixo la facturació en 2 minuts pel que començo havent d'esperar més de 2 hores per embarcar. Un cop a la ciutat alemanya, aquí sí, la composició varia i m'indica de debò on aterraré en poques hores: un bon nombre de dones amb mocadors al cap , i com a nota exòtica una delegació xinesa de jugadores i jugadors de bàsquet farcida de joves alts i espigats.
Quan arriba l'hora de pujar a l'avió, puntualment, ens criden, fem una fila i hi pugem.
Tinc intenció de dormir però els nervis m'ho impedeixen així que decideixo exprimir la guia Lonely Planet i plantejar una mica el viatge. El primer cop d'ull sembla que em faltaran dies, més tard m'adonaré que potser me'n sobren.
A terra, per primer cop també, el visat ,l'equipatge i el canvi de moneda són gestions que en 5 minuts m'he ventilat pel que em presento al hall de l'aeroport llest per lluitar contra els llops de sempre: els taxistes.
Inicialment em desconcerta que cap s'abraoni sobre meu, de fet m'atanso on són tots i literalment m'ignoren. Un d'ells vestit amb camisa i corbata em mira de reüll però segueix xerrant amb un grup de conductors que fan rotllana al seu voltant. Busco la seva mirada de nou i li dic el nom de l'hotel, posa cara de peix bullit i es gira a parlar amb el grup d'homes. Sembla que en parlen però que ningú sap on és, els ensenyo el mapa (sort que el vaig imprimir) i llavors el de la corbata escriu en àrab, en un paper petit, 22 JOD i ho repeteix en veu alta i llengua anglesa perquè jo ho entengui. Aquest és el preu que hauré de pagar al taxista que m'assigna el mateix de la corbata. No sembla que el conductor hi estigui massa d'acord però em porta al vehicle i només pujar-hi em diu que em costarà més. Immediatament l'amenaço de baixar i cedeix momentàniament. Ell no parla anglès i jo tampoc àrab, així que optem per conduir i seure, respectivament, en silenci. A mig camí,enmig de la foscor d'una autopista, sorgeix un llum vermell que ens fa senyals. És un control de policia, ens hi aturem, l'agent i ell s'intercanvien unes paraules i continuem, en aquest procés el conductor ha tocat dos cops el cinturó de seguretat, el primer per posar-se'l quan ha vist el llum vermell, i el segon quan marxàvem que se l'ha tret. Circulem força estona , més de 45 minuts, fins que arribem a l'hotel, allà m'hi espera el responsable que té la gentilesa d'encarregar-se del pagament al taxista ,quan de nou insisteix en cobrar més, i també de fer-lo fora sense miraments.
Pugem a l'hotel que en realitat és la primera planta d'un edifici compartimentat en habitacions, i després de seure uns minuts a la recepció ,mentre el responsable completava el check-in, esgotat vaig cap a l'habitació. Són gairebé les 4 de la matinada, haig de descansar el que pugui perquè el despertador sonarà a les deu del matí.