divendres, 2 de gener del 2009

Mali, un viatge iniciàtic. (13ª Part)


Impacients per abandonar l'illa, el dia abans ja vam comprar 3 bitllets d'una línia d'autobusos que ens van recomanar i que recorre el trajecte Djenné-Bamako. Així a les set del matí ja erem a la parada.
Un centenar de persones s'amunteguen davant del vehicle esperant que es permeti l'accés a l'interior. L'equipatge que acostuma a ser mastodòntic es paga apart, i pot ser una maleta, una motocicleta,una gallina o una cabra. No hi ha límit ni en la tipologia dels paquets ni en la capacitat del vehicle, ja sigui als compartiments inferiors o bé a la gàbia habilitada al sostre: tot hi cap. Tampoc hi ha límit pel que fa a l'aforament de passatgers; no es dubta en col·locar bidons de plàstic al passadís central de la cabina per augmentar en una dotzena de persones la capacitat de l'autobús. A Mali els trajectes poden ser molt llargs, les distàncies entre els centres d'activitat humana son de centenars de quilòmetres. Les limitacions dels propis vehicles, vells i destartalats; i el manteniment precari de les carreteres fan que qualsevol d'aquests viatges es converteixi en una odissea.
Quan el transport s'atura dotzenes de persones l'assalten literalment, els viatgers no s'irriten gens i comença una cridòria de mots incomprensibles. Els venedors ofereixen productes per acomplir l'avituallament dels ocupants: magdalenes, fruita, aigua en bosses, sucs i altres elements consumibles que desconeixíem que existissin. Quan el conductor pensa que n'hi ha hagut prou arrenca el motor i empren la marxa, en aquell moment els assaltants corren, i abandonen d'un salt el transport. Els autobusos, en aquesta època, circulen amb les portes obertes, el 'machaca' de torn és l'encarregat de baixar i satisfer els peatges i taxes establerts en diferents punts, però també de descarregar les pertinences dels qui abandonen el vehicle en arribar a la seva parada.
La gent pot optar per llençar les deixalles per la finestra o bé al terra de la cabina , i sovint s'acull a la segona opció. El trajecte Djenné-Bamako el vam cobrir en prop de dotze hores. Afortunadament vam arribar sans i estalvis i ben entrada la nit a Bamako. Allí de nou ens vam allotjar a la Mission Catolique: el nostre refugi.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Hi
levitra price
This PDE5 inhabitor or levitra is used for treating impotent or erectile dysfunction (in common terms).
[url=http://www.mwdcabinets.com/]levitra pharmacy[/url]
It will vanish very quickly.
http://www.mwdcabinets.com/ - buy levitra
Just take levitra drug with proper care and you will observe the change in yourself within a short period of time.